Bäcklin har skulder på halv miljon
I fjol nolltaxerade hon. Och under 2000-talet har hon vid sju tillfällen förekommit i tingsrätten för tvistemål och fordringar.
Relaterat
IngMarie Bäcklin gjorde i går sin första arbetsdag på det nya jobbet som personaldirektör på Sundsvalls sjukhus.Fotograf: Roger Vikström
Artikelserie
- Artikelserie Bäcklin
- Bäcklin överklagar fängelsedom till hovrätten 2012-02-28
- Personalchefen kostar 13 000 kronor om dagen 2010-02-02
- Så mycket får Bäcklin 2010-03-08
- Skandalkonsulten åtalas för grova skattebrott 2011-02-11
- Konsulten dök inte upp i rätten 2011-03-24
- Fängelse för Ingmarie Bäcklin 2012-02-03
- Artikelserie: Bäcklins skulder
- Konsulten dök inte upp i rätten 2011-03-24
- Uppdrag granskning i Sundsvall 2010-05-17
- Bäcklin räddas av sina gamla chefer 2010-03-26
- Upphandlingschefen: "Vi är nöjda" 2010-03-08
- Så mycket får Bäcklin 2010-03-08
- Bäcklins krav - närmare 300 000 kronor 2010-02-19
- Bäcklin och landstinget kommer inte överens 2010-02-17
- Fler tveksamheter kring personalchef 2010-02-11
- TV: Här ber Sigbjörn om ursäkt 2010-02-11
- Han gav henne jobbet - på 15 år gamla meriter 2010-02-11
- Kan ha kontaktats under mellandagarna 2010-02-11
- Inga andra konsulter fick frågan 2010-02-11
- TV: Därför fick Bäcklin sparken 2010-02-04
- Sparkad konsult kan bli en dyr affär 2010-02-04
- Se presskonferensen i efterhand 2010-02-04
- Ingmarie Bäcklin polisanmäls 2010-02-04
- Personalchefen får sparken 2010-02-04
- Så shoppade hon upp en halv miljon 2010-02-04
- Så shoppade hon upp en halv miljon 2010-02-04
- Söderberg tveksam till anställningen av Bäcklin 2010-02-04
- "Jag lever på min man" 2010-02-03
- S sluter upp bakom landstingsrådet 2010-02-02
Skulden kom till kronofogden i april 2007. Under hösten samma år gjordes ett försök till utmätning men då hade hon inga utmätningsbara tillgångar. Hos kronofogden pågår en utredning om ärendet som väntas bli klar i slutet på månaden. Skulden uppgår nu till 538 466 kronor.
När Ingmarie Bäcklin intervjuades av Radio Västernorrland berättade hon att hon skulle få 13 000 kronor per dag. När reportern undrade om hon var värd den ersättningen blev svaret att hon skulle ha fått dubbelt så mycket om hon hade arbetat i Stockholm. Det vill säga att konsultarvodet i Stockholm är 25 000 kronor per dag.
Men hennes deklarationer visar inte på några större inkomster. 2008 nolltaxerade Ingmarie Bäcklin, efter att ha gjort allmänna avdrag på 12 000 kronor. Året innan var hennes inkomst 25 160 kronor.
Sedan dess har hon genom sitt enskilda företag varit konsult i aktiebolaget Business Result, och det är genom det bolaget som hon fått uppdraget i Sundsvall.
Mellan åren 2001 och 2007 har Ingmarie Bäcklin varit i rättsliga tvister sju gånger, det har då rört fordringar och skadestånd som riktats mot henne. I ett fall rörde det hyresfordran och avhysning.
I slutet på 1990-talet arbetade Ingmarie Bäcklin tillsammans med Sigbjörn Olofsson i Stockholms läns landsting i samma konstellation som de har i Sundsvall nu. Han som hälso- och sjukvårdsdirektör och hon som personalchef i västra sjukvårdsområdet. Efter en omorganisation fick Sigbjörn Olofsson gå. Medan Ingmarie Bäcklin fortsatte som personaldirektör på Huddinge sjukhus.




























Senaste kommentarerna:
Skrivet 3 feb 2010 09:43 I hate KFM (Ej registrerad)
Men då borde hennes skuld snart va betald av henne då, man får ju, enligt Fogden ha runt 7500 kr/mån kvar till hyra & mat (lån och sånt "skiter vi i" som nån idiot sa till mig en gång när ja va i kontakt med KFM. Om hon jobbar 5 dagar i veckan så blir det 260000 kr/ 4 v. (SJUKT)
Skrivet 3 feb 2010 09:49 M E (Ej registrerad)
Vilken underbar gänget har vi nu i Sjukhusledningen!
Skrivet 3 feb 2010 09:53 er (Ej registrerad)
När inkompetensen fullkomligt skiner så är det nog svårt för ST att inte skriva om den... Det kanske inte riktigt hade gått så illa om man slapp bypolitikerna i landstingsstyrelsen!
Skrivet 3 feb 2010 09:54 SG (Ej registrerad)
Det är bra om ST går botten med detta. Fortsätt att granska Bäcklin - hon blir ju nu mer eller mindre en offentlig person - som dessutom säger att hon är värd 13 000 kr per dag i skattepengar - ja, det är ju rent av billigt enligt henne själv. ST bör göra den gransking som Skatteverket inte har resurser till. Kolla hennes deklarationer. Kontrollera hennes man (hon lever ju på honom). Hennes bolags bokslut och även verifikationer. Bolagets utgiftsposter - där är inget som bör vara att hänföra till hennes personliga omkostnade väl? Vem står bakom aktiobolaget som hennes enskilda firma är knutet till. Kolla även AB:s bokföring och verifikationer. Sedan är det bara att göra en kopia av vad ST hittat och skicka kopian till skatteverket. Jag är helt övertygad om att tre saker kommer att hända: 1) ST kommer att få ett sk "scoop", 2) Bäcklin skulle förvinna snabbare än en avlöning (just det hon tar ju inte ut någon lön) och 3) Bäcklin skulle göra en sk "frivillig" rättelse till Skatteverket.
Skrivet 3 feb 2010 10:01 Bäcklin ser cool ut (Ej registrerad)
Bäcklins privatliv har inget med hennes jobb att göra. Artikeln är känslotrams.
Det viktiga är att vi fått chefer som rensar bland personalen på sjukhuset. I femtion år har Sverige haft överbemannade landsting där folk drar benen efter sig. På andra ställen i Sverige har man redan fixat till problemen och nu är det Sundsvalls tur.
Många 40-talister som jobbat inom vården i 40 år sitter idag med miljonvillor trots att de tillbringat dagarna med att läsa journaler och sextrakassera unga kvinnliga anställda.
Pudelns kärna är att biträden och fotvårdare hamnat i fackliga och politiska maktpositioner där man gynnat sina vänner. Sigbjörn och Bäcklin kommer, när historiens skrivs, hyllas som hjältar.
Skrivet 3 feb 2010 10:37 myglet fortsätter (Ej registrerad)
imponerande av Ingmarie....när vi alla vanliga företagare lämnar offerter till kommun och landsting så måste vi lämna in registerurdrag från skattemyndigheter som visar att vi sköter oss annars är vi diskvalificerade, det verkar hon ha sluppit! Driftig tant!!!
Skrivet 3 feb 2010 10:39 jo (Ej registrerad)
ska vi ha såna som konsulter i landstinget?hon har ju noll koll i ekonomi,hon kommer ju att dra ner landstinget ännu mer i skiten.hon är ju kriminell.
Skrivet 3 feb 2010 10:53 LOU Lagen! (Ej registrerad)
Lagen om offentlig upphandling! Det får inte finnas skatteskulder hus anlitade företag. Vem är ansvarig?
Skrivet 3 feb 2010 11:02 Pajopolis (Ej registrerad)
Bra gjort ST, nästa steg tycker jag bör vara att ni tar en titt på hur upphanlingen har gått till...
Skrivet 3 feb 2010 11:08 BS (Ej registrerad)
Betalningen för hennes tjänster kan väl gå direkt till kronofogden så får samhället förhoppningsvis lite nytta av våra pengar...
Om hon kan få dubbelt betalt i Stockholm varför arbetar hon inte där då?? Hur kan det komma sig att hon inte har någon inkomst från Stockholm? Hon kanske är arbetslös för att ingen vill anlita henne och nu har våra "smarta" beslutsfattare i Landstinget gett henne ett "kompisjobb".
Man skäms för att vara Västernorrlänning. Övriga Sverige måste skratta åt oss "dumma norrlänningar". När ska vi få ett stopp på alla vansigheter? Bra att ST hjälper till att gräva i all denna "skit".
Skrivet 3 feb 2010 11:11 jp (Ej registrerad)
Jag vill säga Tack till alla som granska dessa parasiter inom sjukhusledningen fortsätt med det! och jag kommer nog aldrig att först mig på hur man kan göra sig värd dessa pengar per dag! Hur kan hon och resten av packet sova om nätterna. Ut med dom och in med nytt Hederligt folk som Vill kämpa för att sjukhusen verkligen ska bli bra och inte sko sig själv och har rena register.
Skrivet 3 feb 2010 11:12 Henrik (Ej registrerad)
Bra jobbat ST gräv vidare så kanske vi blir av med denna parasit. Hon borde skämmas det är väl OK om hon har hög lön mm det betyder att hon är duktig på att förhandla men i kombination med att hon varit i tingsrätt hela SJU gånger betyder att hon verkar vara en skitstövel av stora mått. Om man av "misstag" hamnat i tingsrätt en eller två gånger är väl en sak men SJU bevisar ju vad hon är för "typ".
Skrivet 3 feb 2010 11:14 Kommuninvånare (Ej registrerad)
Landstinget går back, med många hundra miljoner kronor. Det finns inte tillräckligt med pengar i kassan för att betala fakturor och löner. Då är något fel och det felet måste vi medborgare fixa. Kom med förslag om vad vi ska göra för att få in mer pengar till kassan så vi har råd att betala fakturorna och lönerna. Kom med förslag om vem som ska göra jobbet.
Skrivet 3 feb 2010 11:16 Aktion nu! (Ej registrerad)
Så land(S)tinget anställer ett nolltaxerande skattesmitare med skulder hos fogden. Hmm, vilket bra val, men man söker väl sig till sina likar som det heter...
Skrivet 3 feb 2010 11:19 Sanna (Ej registrerad)
En stor eloge till ST!
Ni gör verkligen skäl för er lön till skillnad mot landstingsstyrelsen. Håller med signaturen "myglet fortsätter". Hur dessa trötta tanter och gubbar i styrelsen kan ha missat detta är mycket märkligt, för att inte säga omöjligt?!
Skrivet 3 feb 2010 11:20 Vilken tur (Ej registrerad)
Med den lön hon nu kommer att plocka ut, så borde hon vara skuldfri till sommaren. Konstigt vore det annars.
Skrivet 3 feb 2010 12:09 J.B (Ej registrerad)
Det här blir bara värre och värre för varje dag.Undrar vart det slutar?
Kanske våra vårdpengar hamnar i fickorna på ett brottssyndikat,
eller varför inte Alqaida? Ingenting verkar omöjligt i den här soppan,
utom att få ordning på allt,utan plundring.Det verkar hopplöst med
nuvarande styre.
Skrivet 3 feb 2010 12:13 maggan (Ej registrerad)
Å varför blir jag inte förvånad?????????
Skrivet 3 feb 2010 12:16 m (Ej registrerad)
RedCore (Ej registrerad) skrev: Dokusåpan Sundsvalls Sjukhus fortsätter.
Det börjar bli mer och mer uppenbart att Sundsvalls Sjukhus sjunger på sista versen och att det är en "roffa åt dig allt du kan"-buffe.
Jag förutspår att sossarna kommer att skylla på regeringen, svenskarna kommer att gå på det och vips så vinner sossarna nästa val. Att hela Sundsvall redan styrs av sossare är dock något som kommer att sopas under mattan. När sossarna väl har vunnit så genomför de sina planer på ett stor-norrland och lägger ner det lilla som är kvar av Sundsvalls sjukhus.
Ja vilka ska dom annars skylla på pucko!!!!!!!!!!!!!!
Skrivet 3 feb 2010 12:17 M_ (Ej registrerad)
Business Result AB har 1 anställd och en omsättning på 13 mkr (2008). Det vore intressant att veta hur Bäcklin tagit ut pengar därifrån (om hon har det) de senaste åren. Kronofogden och Skatteverket verkar i alla fall inte ha fått något ... I vilket fall verkar Bäcklin ha antingen svåra personliga problem eller vara kriminell och ingetdera är önskvärda egenskaper hos någon som ska arbeta med människor i ett utsatt läge. Det är helt enkelt inte normalt att ha hamnat i Tingsrätten sju ggr på några få år.
Skrivet 3 feb 2010 12:33 Lena (Ej registrerad)
Ett stort tack till ST som fortsätter granska i detta. Hoppas Ni fortsätter.
Skrivet 3 feb 2010 12:37 Larsson (Ej registrerad)
Skrämmande tanke, men tänk vad lite vi hade vetat om inte ST hade granskat detta fall.
Skrivet 3 feb 2010 12:40 Jan W (Ej registrerad)
Kommentar till "Skrivet 3 feb 2010 09:23 Janne J".
Du har helt rätt. Har själv levererat in dessa underlag vid varje offentlig upphandling som vårt företag varit inblandade i. Uppenbarligen så har här inte skett någon sedvanlig prövning. Har svårt att tro att man inte kunde hitta personalchefskompetens på närmare håll, och dessutom en "vit" person... Så här går det till när Socialdemokraterna utövar DEMOKRATI... Egentligen är det lagom åt alla som envetet klamrat sig fast i partiboken vid varje val, att färgen nu ramlar av och blottar de totalitära fasoner på vilken både socialism, kommunism och fascism vilar.
Skrivet 3 feb 2010 12:45 Holyfield (Ej registrerad)
Tyvärr är det en sekt med ja-sägare som håller varandra om ryggen i ledningen.
Enda sättet att stoppa detta är att all personal vid sjukhuset säger upp sig samtidigt som en manifestation att på det här sättet får saker inte gå till.
Bara tvångsförvaltning av landstinget kan förändra utvecklingen.
Skrivet 3 feb 2010 12:50 just nu vårdare på sjukhuset,men inte så länge till (Ej registrerad)
Bäcklin ser cool ut (Ej registrerad) skrev: Bäcklins privatliv har inget med hennes jobb att göra. Artikeln är känslotrams.
Det viktiga är att vi fått chefer som rensar bland personalen på sjukhuset. I femtion år har Sverige haft överbemannade landsting där folk drar benen efter sig. På andra ställen i Sverige har man redan fixat till problemen och nu är det Sundsvalls tur.
Många 40-talister som jobbat inom vården i 40 år sitter idag med miljonvillor trots att de tillbringat dagarna med att läsa journaler och sextrakassera unga kvinnliga anställda.
Pudelns kärna är att biträden och fotvårdare hamnat i fackliga och politiska maktpositioner där man gynnat sina vänner. Sigbjörn och Bäcklin kommer, när historiens skrivs, hyllas som hjältar.
Undrar om du tillhör den arbetskaran på sjukhuset som drar benen efter sej på sjukhuset eftersom du så säkert kan uttala dej om att det är det vi gör
Skulle inte tro det. Den dag du blir sjuk (för det blir nog alla en dag) tar du tacksamt emot den hjälp vi kan ge, då kan du nog inte tänka dej att vi inte finns där för din skull.
Skrivet 3 feb 2010 13:20 O (Ej registrerad)
Bäcklin ser cool ut (Ej registrerad) skrev: Bäcklins privatliv har inget med hennes jobb att göra. Artikeln är känslotrams.
Det viktiga är att vi fått chefer som rensar bland personalen på sjukhuset. I femtion år har Sverige haft överbemannade landsting där folk drar benen efter sig. På andra ställen i Sverige har man redan fixat till problemen och nu är det Sundsvalls tur.
Många 40-talister som jobbat inom vården i 40 år sitter idag med miljonvillor trots att de tillbringat dagarna med att läsa journaler och sextrakassera unga kvinnliga anställda.
Pudelns kärna är att biträden och fotvårdare hamnat i fackliga och politiska maktpositioner där man gynnat sina vänner. Sigbjörn och Bäcklin kommer, när historiens skrivs, hyllas som hjältar.
Bra skrivet!
Skrivet 3 feb 2010 13:20 sara (Ej registrerad)
Hur pass skicklig yrkesutövare kan den här mänskan vara om hennes enskilda firma blivit ådömd flera hundra tusen i skadestånd...? Sigbjörn har väl bjudit in henne till kalaset med orden - i Västernorrland går dom på vad som helst.
Skrivet 3 feb 2010 13:24 RedCore (Ej registrerad)
Då är det bara att dra på sig skulder för 550,000 och leva på en man/kvinna som man ser till att inte gifta sig med. Kronofogden kan inte ta en och man hamnar inte i fängelse, perfekt.
Skrivet 3 feb 2010 13:32 dr fiks (Ej registrerad)
Vi får väl se hennes konsultanställning som ett sätt för henne att komma på fötter...helt klart att skattepengar från västernorrland skall hjälpa denna stackars kvinna att bli skuldfri...Västernorrland visar ju på ett socialt åtagande över länsgränsen...Borde ju finnas ett pris för det...Bra jobbat av personalavdelningen att tänka på detta också då ni anställde henne...för det var väl så ni tänkte....Annars förstår jag Er inte alls.
Skrivet 3 feb 2010 13:37 Länge leve västernorrland (Ej registrerad)
Elvy Söderström har startat med att försöka tysta alla kritiker. "S-distriktet enigt bakom sjukvårdsbesparingar " - http://allehanda.se/start/harnosand/1.1777270
Skrivet 3 feb 2010 13:41 Informera mera (Ej registrerad)
Bäcklin ser cool ut (Ej registrerad) skrev: Bäcklins privatliv har inget med hennes jobb att göra. Artikeln är känslotrams.
Det viktiga är att vi fått chefer som rensar bland personalen på sjukhuset. I femtion år har Sverige haft överbemannade landsting där folk drar benen efter sig. På andra ställen i Sverige har man redan fixat till problemen och nu är det Sundsvalls tur.
Många 40-talister som jobbat inom vården i 40 år sitter idag med miljonvillor trots att de tillbringat dagarna med att läsa journaler och sextrakassera unga kvinnliga anställda.
Pudelns kärna är att biträden och fotvårdare hamnat i fackliga och politiska maktpositioner där man gynnat sina vänner. Sigbjörn och Bäcklin kommer, när historiens skrivs, hyllas som hjältar.
just nu vårdare på sjukhuset,men inte så länge till (Ej registrerad) skrev: Undrar om du tillhör den arbetskaran på sjukhuset som drar benen efter sej på sjukhuset eftersom du så säkert kan uttala dej om att det är det vi gör
Skulle inte tro det. Den dag du blir sjuk (för det blir nog alla en dag) tar du tacksamt emot den hjälp vi kan ge, då kan du nog inte tänka dej att vi inte finns där för din skull.
Alla som betalar skatt har redan betalat för "hjälpen", mer eller mindre. Det är inte frågan om att tacksamt ta emot, det handlar om att få det men har betalat för. Det skulle faktiskt kunna vara något, att Landstinget upplyser oss skattebetalare om vad varje typ av vård kostar. Exempelvis att ett benbrott kostar säg 50 000 kr, eller att ta en spruta kostar säg 2000 kr. Om man tjänar 200 000 kr per år så betalar man 22 000 kr av det i Landstingsskatt om man bor i Sundsvall. Det skulle skapa ett annat medvetande hos oss alla om man får reda på vad saker och ting kostar och hur mycket man har betalat. Ungefär som när man upplyser barnen på skolan om hur mycket mat som slängs och vad man skulle kunna göra för dom pengarna istället. Det har skapat ett medvetande hos barnen som i sin tur markant sänkt mängden slängd mat. Och det enbart genom att informera och skapa ett medvetande om att saker och ting kostar, ingenting är gratis. Människor är kloka och vill väl.
Skrivet 3 feb 2010 14:06 Caj Platz (Ej registrerad)
Vad är det ni gnäller över. Jag kan med mycket stor träffsäkerhet påstå att 95 % av alla som kommenterat har röstat på Ewa Söderberg i senaste valet. Se nu till att ni INTE röstar på henne i det kommande valet. Med lika stor träffsäkerhet kan jag påstå att hon kommer att bli kvar som landstingsråd. Sanna mina ord.
Skrivet 3 feb 2010 14:15 Arbetskolega (Ej registrerad)
Jag tycker att hon gör helt rätt åk upp till S-vall och skinna dom på mycket pengar när hons uppgift är klar Tar hon nästa stad. så håller hon på så några år sen har hon sitt på det torra
En som tycker det är helt rätt
Pengar skall vara där pengar finns och inte hos nån fattiglapp inte
Skrivet 3 feb 2010 14:54 klar synt uska (Ej registrerad)
Ja varför blir man inte förvånad,,,tro klart att landstinget ska söka upp en sådan,förståndig konsult.....
Skrivet 3 feb 2010 15:22 hmm (Ej registrerad)
Det är väl inte så konstigt att man missat någon blankett om ev. brottligheter eller oegentligheter inom ett företag, då man helt enligt nuvarande norm struntat i att göra en upphandling.
Med det knussel som lagar om upphandlingar innebär hade ju Landstinget varken kunnat få Mantec eller Bäcklin, med MBL hade de inte fått ge en extern part all makt i processen, eller för den delen inte heller sparka de 'Mantecfientliga' elementen utan saklig grund (även andra arbetsrättsliga lagar skulle ha kunnat ställa till problem) - likaså skulle förbudet för politikerstyre ha kunnat ställa till en eller annan sak i samma process.
Alltså tycker S och facket (som ännu varit förvånansvärt tysta) att det är helt ok att strunta i arbetsrättsliga lagar vid uppsägningar och omorganiseringar, samt att om övriga lagar eller regler kommer ivägen så gör man bäst i att strunta även i dem, det är synnerligen uppochnervända världen i vår region.
Skrivet 3 feb 2010 15:30 nrekitylana (Ej registrerad)
Jag hoppas att alla som kommenterar här även skickar ett sms eller brev till berörda personer. Dom är offentliga personer och deras arbetsnummer finns tillgängliga för alla om man vill ha reda på dom.
Personligen har jag varit i kontakt med Ewa S flertalet gånger och till en början fick jag några skrattretande svar där hon skyllde allt på regeringen. Men sist jag kollade var det inte Reinfeldt & co som hade tillsatt Styrbjörn, inte heller hade dom sparkat en kompetent chef, anlitat först ett konsultbolag som gör ett undermåligt jobb, sedan ett annan och samtidigt bryta mot LOU för att sedan två sina händer och få hela partiet att sluta upp bakom dom och få det till att dom har inget ansvar för att det blir galet...
Skrivet 3 feb 2010 15:36 skattebetalare (Ej registrerad)
Är tanten syster till fru STATSMINISTERFRUN Filippa, dom är ju lika som bär!
Skrivet 3 feb 2010 15:40 Minelli (Ej registrerad)
Detta är ju sagt ut förjävligt,hur länge ska detta få pågå, utan att det görs något.
Skamligt att dessa högstuderande inte kollas bättre,de är ju ändå våra skattepengar som de håller på med.
Kan ingen vara ärlig längre! Jag tycker ni ska avgå hela bunten,och de omedelbart.
Skrivet 3 feb 2010 15:41 G (Ej registrerad)
Ingen mår bra av att attackera personer utan bättre att se situationen i stort det mår alla bra av å mår bättre att leva på. Livet är och kommer alltid att vara orättvist av människor som har mer lön å människro som är fattiga och arbetslösa. Glöm inte det.
Skrivet 3 feb 2010 16:59 Lasse (Ej registrerad)
Nu gör sossarna allt för att flytta fokus från sitt svek mot Länssjukhuset och att även flytta fokus från Ewa Söderberg och hennes förfärliga och katastrofala ledarskap i Landstinget. Genom att de lyckas hitta människor som har ett ännu värre register vill man försöka få lugn på kritiken mot dem som ligger bakom slakten av Sundsvalls sjukhus och uppsägningen av den första sjukhus chef på länge som hade kompetens och personalen med i förändringsarbetet. I stället lyfter man in den ena ytterligt tveksamme efter den andre. Samtidigt skenar kostnaderna iväg och vi har snart ett Länssjukhus som inte har en chans att fungera. Men folk i S med stödjande bihang i MP och V, ni är alla ansvariga för det som nu sker och kommer att få stå till svars under lång tid. Det ni nu river ner kommer att bli väldigt, om inte omöjligt, att bygga upp. Ni har lyckats dränera ekonomin, äventyrar människors hälsa och möjligheter till vård och gjort en massa kompetenta människor arbetslösa! SKÄMMES!
Skrivet 3 feb 2010 17:09 Besviken Röd . (Ej registrerad)
Re G , situationen för oss vårdbehövande ska inte avgöras av folk som aldrig kommer att utnyttja landstingens sjukhus , om dom blir sjuka kan dom köpa egna sjukhus för deras skatteparadispengar , så dom kommer inte att drabbas av illldåden . Mycket dåligt skött av SOSSARNA !!!
Skrivet 3 feb 2010 17:46 JL (Ej registrerad)
Klockan 12.00 på stora torget. Nu på lördag. Dags att synas. Partipolitiskt obundet. Kravet bör vara landstingsledningens avgång. Det är nog nu!
Kan vi låta det gå som en budkavle vid alla sammanhang, i alla kommentarer och insändare, mun till mun. NOG NU !
Skrivet 3 feb 2010 18:58 Mats (Ej registrerad)
Nu dj-ar är storskojarna riktigt i farten. Fy f-n!
Skrivet 3 feb 2010 19:59 Otroligt (Ej registrerad)
Hur kan en person med ett register som Bäcklin få ett arbete som personalchef, helt otroligt. Det är snudd på bedrägligt förfarande av skattemedel som dom inblandade gör sig skyldig till. Varför är facken tysta? En jädra stor mobilisering av facken med krav att det som är inblandade i denna sylta ska omedelbart lämna sin platser annars tar dom ut samtliga i vården i en stor strejk. Hade detta händt i Frankrike så det blivit kaos från sjukhuspersonalen och en samlad aktion.
Nu måste väl det blå skåpet vara fullskitet. Bäcklin säger att hon lever på sin man, vad är 13000:- /dag för betalning i så fall? Är inte det en lön?
Skrivet 3 feb 2010 21:05 Länge leve Västernorrland (Ej registrerad)
LÖRDAG 6 februari kl 12.00. Stora torget i Sundsvall, kom och visa din avsky för vad landstingsledningen håller på med. OBS! det är partioberoende så lämna era färger hemma.
Skrivet 3 feb 2010 21:31 jag ta min o så ta majasin (Ej registrerad)
vakna upp svensson,maja o sigge är en droppe i det svenska rofferioceanen.man har stora resurser(kfm,försäkringsv.skattev.polis.mmmm) för att .jaga sjuka o barn familier för ett par tior .knyt inte näven i din ficka visa det öppet att det är någ du har väl en tv o du ser vad som kan hända i andra länder som inte blunda för typ sigge o majafasoner
Skrivet 3 feb 2010 23:07 Sunt förnuft (Ej registrerad)
Minelli (Ej registrerad) skrev: Detta är ju sagt ut förjävligt,hur länge ska detta få pågå, utan att det görs något.
Skamligt att dessa högstuderande inte kollas bättre,de är ju ändå våra skattepengar som de håller på med.
Kan ingen vara ärlig längre! Jag tycker ni ska avgå hela bunten,och de omedelbart.
Dom flesta som sitter i landstingsstyrelsen har kommit dit den politiska vägen INTE på grund av höga studier! Tyvärr märks det mer och mer...
Det är vi väljare som placerat dom där.Glöm inte det till nästa val!
Skrivet 3 feb 2010 23:18 Fotograf (Ej registrerad)
Även om det är en bagatell - Bilden på Ingmarie Bäcklin var publicerad i Computer Sweden nr 62 år 2001 - så den är en aning ålderstigen... Samma bild har f ö Mittnytt fått - så hon kanske föredrar den framför en nytagen...
Skrivet 3 feb 2010 23:36 Stockholmare (Ej registrerad)
Patetiska sundsvallsbor!!! Ni klagar på Ewa, Sigbjörn och Ingmarie. De gör ju bara vad ni har valt dem att göra! Ni har ju valt att ha det så här! När det sen inte passar då vräker ni ut er ilska i pressen! Gnälliga norrlänningar, det är vad ni är!
Skrivet 4 feb 2012 12:39 Ylva (Ej registrerad)
När SANDVIK skulle minska sin personalstyrka i början av 90-talet så anlitades hon. Det visade sig ganska snart att hon var ett riktigt "bottennapp". Hon kunde inte sin sak utan manipulerade, ljög och satte igång ryktesspridning, allt för att skada, skapa osämja och misstänksamhet mellan arbetskamraterna på arbetsplatsen. Antingen så var man med i hennes "lag" eller så var man "ute i kylan". Jag upplevde den där tiden som ett sektliknande tillstånd. Flera av oss misstänkte var att hon inte hade den utbildning som hon påstod sig ha och nu har det visat sig att hon bla förfalskat sina meriter och CV. Jag hade arbetat där i 12 år och blev uppsagd av en inkompetent nolla! Har egentligen lagt det där bakom mig för länge sedan men måste erkänna att jag njuter av att hon åkt fast ;D